2016. január 21., csütörtök

Változás - 2013.05.11.

Változás

Hangtalan léptek körülöttem. Néma ajkak mozognak, nem értem mit mondanak. Fölém hajolnak. Arcuk a homályba vész. Ahogy minden más, ami körülöttem él s mozog. Sötétség. A fény megszűnt létezni számomra. Elnyelt, mint örvény a hajóroncsot. Fogva tart, de érzem, hogy ki akarnak ragadni belőle. A sötétség hullámzani kezd, színpompás világ tárul elém, majd vakító fehérség és egy hangos sípszóra emlékeztető hang, amely szinte kijózanít s a tudatomra ébreszt. Felébredek. Álom volt mindez?- kérdem magamtól. Fejemet elfordítva tekintetemmel keresek valamit és amint meglátom, halvány mosoly jelenik meg arcomon. Túléltem. Visszatértem.
Nem tudom mikor ébredtem fel ismét. Nem emlékszem semmire. Olyan, mintha valaki direkt mód kitörölte volna az emlékeimet. Aztán eltelik egy óra, kettő, végül már az idő is összefolyt előttem, mikor is egy kedves hang szólongatni kezd. Ekkor veszem észre, hogy mindvégig az ablakon át bámulom a felhőtlen eget, hallgatom a madarak vidám csicsergését és érzem, ahogy a nyitott ablakon keresztül beáramlik a hűs szellő.
Gondolataim tompák még, de kezdek magamhoz térni és a kedves hang felé fordulok, aki teszi a dolgát körülöttem és a többi beteg ember körül, akik még a kórteremben vannak rajtam kívül. Nem vagyok egyedül.- ismerem el magamban és ez valamiért megnyugtat. Régebben mindig is egyedül voltam. Jobban mondva úgy éreztem magam, mint aki egyedül van a világon. Most viszont rá kellett ébrednem, hogy ez nem így van. Mindig voltak körülöttem mások, csak én nem érzékeltem őket. Nem akartam tudni róluk. Felejteni akartam. Akkor.
Lenézek a két kezemre. Mindkettő alaposan be van kötve. Emlékszem. Emlékszem mit tettem azon az estén. Besokalltam. Nem gondolkoztam csak tettem, amit tettem és majdnem az életembe került. Az életembe, amit gyűlöltem élni. Ami másról sem szólt csak kínlódásról, szenvedésről és vágyódásról. Sosem akartam több lenni, mint ami, de sosem akartam kevesebb lenni. A másokkal való versengés, a másoknak való megfelelés odáig taszított, ahová most kerültem. Egy kórházba, vadidegenek között. Sosem gondoltam volna, hogy idáig jutok, pedig annak idején nem így terveztem. Voltak terveim. Meg akartam azokat valósítani. Magamnak akartam bizonyítani és persze másoknak a későbbiek folyamán. Lenni akartam valaki, de olyanná váltam, ami sohasem akartam lenni. Sokszor megkérdeztem magamtól: ki vagyok én? Mi célt szolgálok? Célok. Csak múló elképzelés. Önfeledt hitegetés. És végül beleroppantam a súlyába. Elértem, hogy más legyek. Elértem, hogy mások felfigyeljenek rám. Elértem a semmit.
A kórházi ágyam mellett lévő kis szekrénykének tetején egy kör alakú tükör pihent. Megemeltem a kezem, de minden mozdulat iszonyatosan fájt, mégis akartam azt a tükröt. Ügyetlenül, de ujjaimmal sikerült olyannyira megfognom és megtartanom a tárgyat, hogy azt le ne ejtsem. A tükröt nagy erőfeszítés közepette magam felé fordítottam. Az arcom tele horzsolással, lila foltokkal, bevérzésekkel, a jobb halántékom felett a hajam egy részét leborotválták, hogy a felszakadt bőrt össze tudják varrni és egy kötéssel azt eltűntették. Mondanám, hogy nem önmagamat látom, de ez így nem igaz. Az akit látok, az nagyon is én vagyok. Elzüllöttem. Olyan életet éltem, ami végül majdnem az életembe került. Nem akarom magam sajnálni, de semmi mást nem tudok tenni. Magamnak köszönhetem mindezt, jól tudom. Ahogy azt is tudom, hogy kaptam egy második esélyt az újrakezdéshez.
A nevem Gina. Tizenhat évesen leléptem otthonról két másik barátnőmmel Barbarával és Debrával, akik szintén nem bírtak meglenni a szüleikkel és a testvéreikkel. Gyűlölték a bezártságot, azt hogy mindig mást kellett tenni, mint amit szerettek volna. Élni szerettek volna, ahogy én is. Csak néhány cuccomat vittem el otthonról, még üzenetet sem hagytam, nem akartam, hogy keressenek, és azt sem hogy visszavigyenek abba a közegbe. Egy idősebb pasi vitt fel minket a nagyvárosba, ahol a nagyok élik a nagyvilági életet. Magam előtt láttam miként fogok élni és örültem, hogy velük tartottam. A megérkezés után egy kisebb lakásba költöztünk, de nem sok pénzünk volt azt fenntartani, így döntenünk kellett. A lányoknak több ötletük is volt, míg végül a barátunk elintézte nekünk a dolgot. Egy night clubban táncolhattunk. Le volt zsírozva minden. Senki nem tudta, hogy fiatalkorúak vagyunk. Csak tettük a dolgunkat, kiszolgáltuk az embereket, táncoltunk, buliztunk és szórakoztunk.
Aztán ahogy telt az idő a night club szinte a második otthonommá vált, a tánc a lételememmé, amely által elrugaszkodhattam egy másik világba. A zene volt a mindenem és ez egy időre elég is volt nekem. De látva a night clubba érkező fiatal nőket, akik dúsgazdag férfiak oltárán élhettek irigység, féltékenység és kapzsiság vette kezdetét. Ugyanazt el akartam érni én is. A főnök még jó néven is vette, hogy néhány igen gazdag férfi társaságában töltöm az időm, így a tánc mellett hamarosan a férfiak vágyait is kielégíthettem, ahogy ők az enyémet. Pénz, ékszer és még több pénz.
Így történt meg, hogy találkoztam Marcoval egy félig olasz félig amerikai férfival, akiről jóformán nem tudtam semmit, csak a nevét és azt, hogy méregdrága kocsival jár. Marco állandó vendége volt a night clubnak, ahol dolgoztam, egyetlen hétvégét sem hagyott ki és igen alaposan megválogatta melyik lánnyal tölti az est további részét. Nehéz dolgom volt, hisz engem már az első találkozásunknál sem akart észrevenni. Marco sok nőt vonzott magához, ahogy engem is, így megtettem, amit eddig sosem: felkeltettem a figyelmét. Még ha egy ügyetlen trükkel is – leöntöttem borral –, de a figyelme központjává váltam és végül a táncommal is lenyűgözhettem őt. Mindenkinél jobban táncoltam, vagyis ezt tartottam magamról. Mégis amikor elértem a célom úgy gondoltam jogom van kéretni magam, így valahányszor megkért a főnök arra, hogy társalogjak Marcoval nemet mondtam. Ez néhány hétig el is húzódott, aztán végül beadtam a derakam. Marco figyelemre méltó pasi és nagyon okos. Tudta, hogy mit forgatok a fejembe, így nem kellett tovább kertelnem, mindent megadott, amit csak kértem, de furcsálltam, hogy nem kér érte semmit cserébe. Sosem tudtam kiigazodni Marcon, nem hagyta, hogy csak egy pillanatra is bepillantást nyerjek az életébe, pedig sokkalta jobban érdekelt engem, mint a többi pasi. Nem csak a pénze, hanem a személyisége is foglalkoztatott. Minden hétvégén eljött, táncoltam neki, majd italozgattunk, utána egy igen fényűző hotelbe mentünk – mindig oda –, elköltöttünk egy finom, gyertyafényes vacsorát, majd ahelyett, hogy együtt töltöttük volna az éjszaka hátralévő részét, elment. Otthagyott a szállodába, ahol bármeddig maradhattam, elég sokat fizetett érte. Olaszból, Franciából és Amerikából hozatott nekem gyönyörű ruhákat, cipőket, táskákat, ékszereket. Egy év után kaptam tőle egy Porsche-t, félévre rá egy luxuslakást és ezzel együtt megszűnt létezni a hotel élet. Azt hittem ezzel együtt megkapom magát a férfit is, de nem. Marco ezután sem engedett magához. Később pedig már azt is észrevettem, hogy más lányok után is érdeklődik, amit nem tudtam elviselni. Megpróbáltam más férfiakkal is lenni a night clubban, de Marcot egyáltalán nem érdekelte, hogy vagyok-e mással vagy sem. Frusztrált a dolog és amikor felhoztam neki ezt, semmibe vett. Féltem, hogy valamit elrontottam, hogy valamit nem úgy csináltam és ez kezdett aggasztani. Nem akartam elveszíteni Marcot, ahhoz már túlságosan beleszerettem.
Életemben nem voltam szerelmes, de amit érte éreztem tudtam, hogy az. Ezért, amikor egy éjjel Marco úgy döntött nálam marad, elterveztem, hogy a dolgai között kutakodom, hátha valamire rátalálok. Altatót csempésztem az italába, amitől mélyen és hosszú ideig aludt, így át tudtam nézni a tárcáját, a határidőnaplóját és a laptopját, amit mindig magával hozott, mert sok esetben éjjel is dolgozott valamin. Egy fényképet találtam róla és egy gyönyörű olasz nőről, a fénykép hátoldalán pedig Marco és Miranda felirat volt olvasható. A nő bronzbarna bőrű, fekete hosszú hullámos hajú, telt idomokkal rendelkező, úgy a huszonéves kora közepén járó lehet. Nem értettem miért van velem, vagy miért enyeleg mással Marco, de reméltem, hogy Miranda már nincs az életében. Másnap reggel Marco homályosan emlékezett az estre, de amint felfedezte, hogy mi is történt vele – az altatót megtalálta az ágy alatt – teljesen kiborult s dühöngeni kezdett, főleg hogy azt hazudtam történt egy s más közöttünk. Ráadásul azt is felfedezte, hogy megtaláltam a Mirandával való közös képét, ezen is kiakadt. Így még soha nem láttam. Nem tudtam mit tehettem volna. Mire feleszméltem, Marco elviharzott és én ott álltam a luxuslakásomban egyedül.
A következő hétvégéig nem tudtam mi van Marcoval, hogy egyáltalán találkozunk-e. Nem is jelentkezett és ebbe majd beleőrültem. SMS-eket küldtem neki, amire nem jött válasz, felhívtam, de csak az üzenetrögzítő felelt, hangüzenetek hagytam magam sem tudom mennyit, de semmi. Kétségbeesésemben már az italhoz nyúltam, hogy nyugtassam magam. Egyik cigarettát szívtam a másik után, amit azelőtt sosem tettem. El akartam hitetni magammal, hogy még van remény, de amint eljött a péntek este, amikor is újra láthattam, még a vér is meghűlt bennem. Marco egy csinos szőkével érkezett, aki vékonyabb volt, mint én, teltebb idomokkal rendelkezett, mint én és magasabb is volt, mint én. Marco figyelmen kívül hagyott, csak a szőkével foglalkozott, aki ha kellett táncolt neki. Marco egyszer sem nézett rám, nem is keresett. Ez bántott nem is kicsit. A többi vendéggel még ha próbáltam is foglalkozni, nem sikerült. Egyik piát a másik után ittam. A férfiak némelyike meghívott egy-egy pohárkával, amit szintén nem utasítottam el. De egyik sem tudta elfeledtetni velem még arra az időre sem Marcot. Akartam őt. Amint volt néhány perc szünetem nem bírtam ki, hogy ne menjek a közelébe. Marco nem akart velem foglalkozni, sem pedig meghallgatni. Részeg is voltam, el is borult az agyam, már nem tudtam gondolkozni, sem pedig a tetteimet fékezni. Úgy éreztem belül mardosnak és a következő pillanatban már a szőkét ütlegeltem. Halványan emlékszem mi történt utána, csak ültem a night club háta mögött lévő padon, miközben az eső egyre csak esett. A hátam mögött az egyik kidobó várakozott, miközben elnézte miként adom ki a gyomrom összes tartalmát. A következő percben már a cuccaimat láttam, amint a pocsolyában landol. Kirúgtak. Eldobtak. Magam maradtam.
Fogalmam sincs, hogy kerültem vissza a luxuslakásomba, de ami ott várt az csak még inkább feldúlt. Egy levél Marcotól azzal, hogy van huszonnégy órám arra, hogy végleg eltűnjek, leadjam a kulcsot és az autót is. Marco volt az egyetlen az életembe, aki másként nézett rám, mégsem értettem miért nem tud sokkal jobban magához engedni. Botorkálva ugyan, de bementem a fürdőbe, hogy összeszedjem a pipere dolgaim, de amint belenéztem a tükörbe, elszörnyedtem a látványon. Karikás szemek, a festék az eső olyannyira elmosta, hogy úgy néztem ki, mint egy bohóc. Az is voltam: egy bohóc. Mérgemben ököllel a tükörbe ütöttem, majd ordítva, sírva térdre rogytam. Lefeküdtem a hideg padlóra és ismét csak a szürke ködöt láttam magam előtt.
Nem tudtam mikor keltem fel, de amit éreztem az a legnagyobb üresség, amit valaha is érezhettem. Még a családommal sem éreztem magam ennyire egyedül. Felálltam, levettem a ruháim, beálltam a tus alá és vagy fél óráig csak hideg vizet eresztettem magamra. Ezután magamra vettem a köntösöm, kimentem a konyhába, a gyümölcstálról levettem egy almát, elővettem egy kést és hámozni kezdtem. Ahogy elkezdtem hámozni úgy meg is vágtam magam. Elnéztem miként bukkan fel a nyílt vágásból a vérem és folyik rá az almára, onnan pedig a padlóra. Kiejtettem a kezemből az almát és a következő, amit tettem az a saját tenyerem, csuklóm és a teljes alkarom vágása volt. Mikor abbahagytam csak azt láttam, hogy az egész karom csupa véres és nem akar alábbhagyni. Ekkor már a fájdalom is elérte tompa agyam. Ijedtemben előkaptam egy konyharuhát, amivel betekertem a karom, majd lopva néztem körül, hátha valamiféle segítséget találok. Lassan járt az agyam, így csak percekkel később mentem a mosdóhoz, hideg víz alá helyeztem a karom és sokáig úgy is tartottam. Reszkettem. A vérzés nem akart csillapodni. A pánik szinte eluralkodott rajtam. Hányingerem támadt. Sosem bírtam a vér látványát, még a menzeszem idején is csak hánytam, nem bírtam elviselni. Öklendezni kezdtem és ismét csak hánytam. Amint kissé összeszedtem magam elindultam, de elcsúsztam és elvágódtam a padlón. Sajgott mindenem. Miközben próbáltam felállni és észhez térni a fejemet fogtam, annyira fájt s akkor vettem észre, hogy csupa vér a másik kezem is. Most már ténylegesen elfogott a pánik és a félelem. Minél előbb próbáltam eljutni a nappaliban hagyott táskámért, amiben a mobilom és a slusszkulcsom is volt. A mobil lemerült, sírva próbálkoztam annak bekapcsolásával, de nem sikerült. Amint eszembe jutott a kocsim, kikaptam a táskából a slusszkulcsom és már rohantam is kifelé.
Az autóba ülve kivágódtam az útra, idegesen járattam a tekintetem, fogalmam se volt mit cselekszem, csak mentem őrült tempóban. Meg-megráztam a fejem, amint úgy éreztem, hogy a látásom nem éppen tiszta. Mint aki hetek óta nem aludt. Halványan látni véltem, amint pirosra vált a lámpa a kereszteződésben, nyomtam a féket, de mintha csak egyre gyorsult volna az autó, hirtelen hatalmas csattanást éreztem az oldalamon. Amire már emlékszem, hogy segítenek rajtam, hogy egy kórházi ágyon fekszem, egy ápolónő hol elmegy mellettem, hol megnéz engem. A balesetről csak halvány emlékem van, az orvos is csak keveset árult el róla. Azután a rendőrök is megérkeztek, hogy kihallgassanak, ők mondták el miként történhetett a baleset. Szerencsére más nem sérült meg, kivéve én, akit hosszas kezelések után engedtek ki a kórházból és felelhettem a tetteimért. A szüleimet is felkeresték, akik eljöttek értem, nem róttak meg, amiért hálás voltam.
Közel egy évig tárgyalták az ügyem a bíróságon, mire ítéletet hoztak. Három év felfüggesztettet kaptam, elvonóval együtt, ugyanis kiderült, hogy nemcsak alkohol volt a szervezetemben, hanem drog is. Úgy gondoltam akkor este – mielőtt Marco újdonsült barátnőjét alaposan helybenhagytam – drogot csempészhettek az italomba, amely nem szívódott fel azonnal. Ezalatt az idő alatt esti tagozaton letettem az érettségit, majd egy gyors tanfolyam kíséretében sikeres vizsgát tettem irodai asszisztensként, amivel nehezen tudtam elhelyezkedni, már a múltam végett is. A régi barátnőimmel nem tartottam a kapcsolatot, ahogy azokkal az ismerőseimmel sem, akikkel azalatt az idő alatt ismerkedtem meg, amíg a night clubban dolgoztam.
A múltam mégsem tűnhetett el nyomtalanul. Egyik munkahelyről a másikba mentem, mert hamar kitudódott, hogy mivel is kerestem fiatal koromban a kenyérre valót. Nem voltam büszke magamra, ahogy a szüleim is próbáltak elhatárolódni ettől a témától. Nem tudtak vele mit kezdeni. Sok megpróbáltatást kellett nekik is kiállni. Amíg aztán apám építkezési cége egy olasz vállalkozóval kötött szerződést, ami által a szüleim egy félévig tartó kint létet tudhattak magukénak. Apámnak már két hónapja dolgoztam, mert tudta, hogy a múltammal nem sokáig húzom egyik helynél sem. az olaszországi út nekem is szólt. Nem szívesen tettem meg ezt a lépést, hisz Olaszország Marcora emlékeztetett. De amint átléptem az országhatárt minden gondom elszállt. Itt nem ismertek. Nem volt mitől tartanom. Az első négy hónap így is telt, ráadásul tele voltunk munkával és csak nagyon ritkán maradt szabadidőnk, de amikor meghívást kaptunk az olasz vállalkozó partijára, mintha csak visszacsöppentem volna a múltamba. Akkor szembesültem, hogy az olasz vállalkozó nem más, mint Marco. Még az olasz férfiaknál is sokkalta sármosabb volt. Nem tudtam nem le venni róla a tekintetem, de minduntalan elkerültem őt. Nem akartam, hogy meglásson, de azt se akartam, hogy a szüleim észrevegyék szorongásom. És mikor már azt hittem semmi sem történik az est vége felé Marco ott állt előttem. A szüleim mit sem tudtak erről az emberről, hisz egyszer sem említettem őt, még akkor sem, amikor azért faggattak, hogy megtudják ki volt az a férfi, aki pénzelt engem. Mint akit gyomorszájon vágtak, amikor a szüleim bemutattak egymásnak minket. Marco arcáról nem tudtam leolvasni semmit és én magam is próbáltam úgy viselkedni, mint aki most találkozik vele először. A találkozás számomra olyan volt, mintha most szenvedtem volna el azt a balesetet. Amint tehettem eltávolodtam tőlük, félve pillantottam minden olyan helységre, ahol valamikor is kettesben maradhatunk. Alig vártam, hogy visszatérjünk az olasz lakásunkba. Csakhogy azaz óra nem jött el. A szüleimnek felajánlottak a hatalmas rezidencián egy vendégszobát, ahogy nekem is és az apám belement. Szinte beleszeretett abba a helybe. Én viszont már menekültem volna onnan, de semmi olyat nem tudtam kitalálni, ami ezt lehetővé tehette volna. Úgy éreztem magam, mint akit sakkban tartanak.
A parti végén megmutatták a vendégszobámat, ami fényűzőbb már nem is lehetett volna, szinte olyan volt, mint az a luxuslakás, amelyben sokáig éltem és amit Marco fizetett. Az ajtót természetesen nem tudtam bezárni, a szorongásom pedig úrrá lett rajtam. A fürdőszobába menekültem, kinyitottam a tusnál a csapot úgy téve, mint aki épp zuhanyzik, de mindeközben a fürdőszobai ablakon másztam ki. Az első emeleten voltam, nem érdekelt, ha megsérülök, ugrottam. A bokám azonmód kiment, így nagy fájdalom közepette, elszakadt ruhában vonszoltam el magam a ház elejére, de szerencsétlenségemre két testőrbe botlottam. Nem tudtam meggyőzni őket, hogy csak sétálok. Szívesebben sikítottam volna, de nem akartam felverni a ház népét, sem azt, hogy a szüleim így tudják meg, hogy mi is történt köztem és Marco közt. Egyhamar egy hatalmas irodában találtam magam, ahol Marco várt rám. Már azelőtt értesítették őt, még mielőtt beléphettem volna a helységbe. Marco nem várakoztatott, elmondott mindent magáról és egykori feleségéről Mirandáról, aki autóbaleset következtében hosszú évekig kómába kényszerült, de aztán egy fertőzés következtében meghalt. Marco azt is elmondta, hogy a felesége megcsalta, el akart válni, de a válás híre kiborította az asszonyt. Mivel nem volt gyerekük és a nő is megcsalta, így nem kaphatott volna semmit. Csakhogy az autóbaleset után kiderült, hogy Miranda terhes volt. Marco pedig magát bűntette azzal, hogy olyan nőket keresett magának, aki csak a pénzéért van oda. Nem tudtam, hogy higgyek-e neki vagy sem. Nem tudtam, hogy mit érzek. Évek teltek el a kettőnk kapcsolata óta, próbáltam más emberré válni, ami nem ment, a szüleim furcsán bizalmatlanok az irányomba, ami csak még inkább megnehezíti a dolgom és most ez. Marco tudott a balesetemről, arról hogy mit tettem magammal. Elmondta, hogy volt a luxuslakásban, akkor akart mindent bevallani, de látva a vért megijedt. Ő fizette ki a kórházi számláimat, amiről a szüleim szintén engem faggattak, de én sem tudtam semmi konkrétumot mondani. Marco időt hagyott nekem, tudta hogy mi történt a baleset után, elismerte, hogy lefizette a bírót, hogy ne kelljen börtönbe mennem, ezért is kaptam csak három év felfüggesztettet. Csak azért ment bele egy igen jövedelmező projektbe, hogy aztán a szüleim cégét vegye rá arra, hogy vállalják el annak megvalósítását. Sok pénz forgott kockán és a szüleim cége nemcsak jó szakértelemmel bírt, hanem hírnévvel is. A partival akart a közelembe férkőzni. A szüleimet könnyű szerrel meggyőzte. Engem viszont kétségek gyötörtek. Mi lesz, ha megint más nővel látom? Mi van, ha mindez csak kihasználásról szól? Tudta mi voltam, mit dolgoztam, mire vágytam. És sajnálatomra azt is tudni vélte, hogy beleszerettem, ahogy ő is belém, amit már megint csak nehezen hittem el. Időt akartam, de ő nemet mondott. Nem akar elveszíteni, magamra hagyni.- mondta. Én viszont nem akartam olyan nő lenni, mint Miranda. Beláttam, hogy amiket csináltam rossz és soha nem tudom elfelejteni. Őrültként viselkedtem, amikor azt láttam Marco más nővel van. Ettől megrémültem és olyan tettre sarkallt, amit más fiú sosem hozott ki belőlem. Ráadásul nem egy olyan férfival kellett összefutnom az eltelt időszakban, akikkel a night clubban is találkoztam. Marco viszont nem hagyta annyiban. És a tudat, hogy még mindig szeretem őt egyszerre keltett bennem félelmet és bátorságot. Igent mondtam.
Öt év telt el. Marco egy teljes évig udvarolt nekem. Szilveszter napján volt az eljegyzés, áprilisban az esküvő. A szüleim semmit sem tudnak. Örömmel vették tudomásul, hogy révbe értem és már nem aggódnak értem. Azt hittem, ha igent mondok azzal alárendelem magam Marconak, de nem így lett. Marco mellett élek. Amivel igazán meg tudtam lepni azaz, hogy egész végig, mialatt a night clubban dolgoztam ártatlan maradtam. Így nem kellett szégyenkeznem előtte. Marco pedig a legteljesebben adta át magát s azóta sem szűnt meg szeretni. Nem tudom, hogy létezik-e ilyen, de örülök neki, hogy Marcoval lehetek. Két fiú és egy kislány boldog édesanyja vagyok, a férjem oldalán pedig egy szerelmes asszony. Egyedül csak az autóbalesetben szerzett és a saját magam által okozott sérülések maradtak fenn, amelyek még emlékeztetnek egykori botlásomra. Ám mindezt feledi a családom, akikkel együtt lehetek. Megérte változtatni és kilépni a múlt árnyékából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése