2010. szeptember 14., kedd

Idézetek, versek

"Az író könyvet ír, de a könyv még nem mű, a mű csak akkor mű, ha általa - saját kezdetének erőszakosságában - a lét jut szóhoz; ez az esemény csak akkor teljesedik be, amikor a mű bensőségessége lesz valakinek, aki írja, és valakinek, aki olvassa."


Maurice Blanchot



Kocsi-út az éjszakában


Milyen csonka ma a Hold,
Az éj milyen sivatag, néma,
Milyen szomorú vagyok én ma,
Milyen csonka ma a Hold.

Minden Egész eltörött,
Minden láng csak részekben lobban,
Minden szerelem darabokban,
Minden Egész eltörött.

Fut velem egy rossz szekér,
Utána mintha jajszó szállna,
Félig mély csönd és félig lárma,
Fut velem egy rossz szekér.


Ady Endre
(1909)


Lelkek a pányván


Kipányvázták a lelkemet,
Mert ficánkolt csikói tűzben,
Mert hiába korbácsoltam,
Hiába űztem, hiába űztem.

Ha láttok a magyar Mezőn
Véres, tajtékos, pányvás ménet:
Vágjátok el kötelét,
Mert lélek az bús, magyar lélek.


Ady Endre



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése